onsdag 24 februari 2010

Gör om, gör om!

Ikväll har jag tagit tag i två "Do redo"-projekt: ett par sticksiga ullkalsonger har transformerats till värmande mamelucker och en felsittande sommarklänning kapades av till ett snyggt linne.
Det är så sjukt kul att göra nya kläder av gamla.



Den senaste veckan har jag också knåpat på en resefilt som blev klar i måndagskväll. Eftersom jag ofta fryser om benen när jag åker buss (och bil om det är långa sträckor) så slog jag näven i bordet och sydde en resefilt för att säga nej till kylan. Filten är fodrad med grönrutigt fleecetyg och till lapptäcksdelen använde jag bland annat det här tokfina örngottet.

Det praktiska fodralet går att bära över axeln och om bussen är varm låter jag filten stanna kvar i fodralet och använder det som nackkudde istället. En vinn-vinn situation kallas det.

/Maria

2 kommentarer: