söndag 14 februari 2010

Limlådan

Limtuber är ofta ganska höga och länge har jag letat en passande låda jag kan förvara dem i. Så en dag pajade cirkulationspumpen, det blev snorkallt i huset och pappa fick köpa en ny pump, som kom i en alldeles perfekt förpackning. Tur för mig!


Jag skar bort delar av locket och klädde in lådan både utvändigt och invändigt med tyger som blev över från ett tidigare projekt.



Den fina metallknappen är ett av mina second hand-fynd och det silvergrå snöret köpte jag på min favoritpysselaffär; Ådells i Skellefteå.

Tips! Tvinnade blanka snören fransar sig obönhörligt. Se till att expediten tejpar båda ändarna så de inte fransar upp sig på hemvägen (det allra bästa är om de tejpar innan de klipper, så de klipper mitt på tejpbiten). När du sedan ska använda snöret tar du försiktigt bort tejpbitarna, doppar ändarna i genomskinligt textillim och hänger snöret på tork. Då fransar de sig aldrig mer!

/Maria

2 kommentarer:

  1. Det var mig en romantisk limlåda! Skulle också mycket väl kunna fungera för förvaring av kärleksbrev.

    /Hanna

    SvaraRadera
  2. Mm, fast nu får jag ju inga kärleksbrev så jag har inget som helst behov av en sådan låda.

    /M

    SvaraRadera