torsdag 18 februari 2010

guided tour # 3


Det här utrymmet kallar jag för min
hall:






















Zebrapall: Lånad av Hanna, kommer från IKEA.

Spegeln har jag hittat i ett soprum. Mitt bästa gratisfynd hittills!

Hugh Hefner-stassen hänger på krok från IKEA.

Den röda lampan kommer också från IKEA och den bruna skåpen som bara syns delvis är från mammas släkt. Jag bytte ut de fula bruna plastknopparna som satt på lådorna till döläckra blå porslinselefanter från Indiska. Ska visa dem en annan dag, och då får ni se resten av skåpen och stringhyllan ovanför den också.

På min vita byrå har jag, förutom min röda dagbok och en afrikansk bastkorg med miljoner olika handkrämer, följande:
















En ljuslykta med hällristning som jag gjort i keramik.

Brun trälåda från mammas släkt. Jag förvarar dyrbara brev i den.

Fotoalbum med bilder på min älskade kisse. Lillasyster Elisabet har gett mig albumet i födelsedagspresent.


Glaslyktan i sjömansstil har mina föräldrar fått av Hanna. Jag tyckte att den passade så bra på min byrå så jag fick låna den.

Glaslyktan i bakgrunden som inte syns så bra är nyinköpt på IKEA.

Den gamla glasburken har jag fyllt med klädnypor som jag använder i mitt pyssel.

/Maria

1 kommentar: