måndag 1 februari 2010

Förvaring och organisering

Här är några utvalda objekt från den senaste tidens produktion:

Eftersom jag är en varm anhängare av snygga förvaringslösningar, snabbsydde jag ihop påsar av små överblivna tygbitar. Problemet är bara att jag inte vet vad jag ska förvara i dem så nu ligger de mest där och skräpar istället.


Visserligen tillhör jag den förnuftiga och vuxna skara som tar med sig tygkassar när de handlar mat, men då och då lyckas jag trots detta bli en (o)lycklig ägare till plastkassar. Vad passar då bättre än denna påsförvaring? (Eller heter det påskorv? Inte så vackert kanske.) Och när vi ändå är inne på begreppsförvirring, hur definierar man en kasse respektive en påse? Den frågan har gett mig många sömnlösa nätter. Hur som helst är förvaringen rymlig men tar samtidigt minimalt med plats i städskåpet, och den består av två slaktade kökshanddukar från min nästan oförsvarligt stora samling.

På grund av (eller tack vare, beroende på hur man ser det) mina konstskoleår under den första halvan av 00-talet har jag samlat på mig en större mängd ramspända dukar. De flesta av målningarna vill jag inte se på en vägg nära mig, så därför bestämde jag mig för att en av dem skulle få användning som anslagstavla i köket. Synnerligen enkelt, bara att häfta fast tyg och bomullsband. Än så länge är den inte färdiggjord, jag måste till exempel sy fast de hjärtformade plastpärlorna och fixa en upphängning.


/Hanna

2 kommentarer:

  1. åh en sån anslagstavla är så fint! jag har i år å dar tänkt göra en liknande men pga. alla miljontals projekt man har på gång så lär nog anslagstavlan få ligga i dvala fram tills jag är 65 ungefär...

    SvaraRadera
  2. Åh älgpåsen! Jag dör!! Så fin. Smart att använda diskhanddukar, har åxå en miljard cirka...

    /Maria

    SvaraRadera