onsdag 3 februari 2010

Romantiska drömmar

Min sovalkov är nog det utrymme i min lägenhet som jag ägnat allra minst tid åt. Antagligen beroende på att jag sällan är där annat än nattetid och vanligtvis drar för draperierna på dagen. Bäddar sängen gör jag oftast bara om föräldrarna ska hälsa på då de tillhör skaran som tycker att det är viktigt med en välbäddad säng (och manglade lakan också, men där går min gräns).

Detta icke-engagemang från min sida har lett till att överkast och kuddar i en mängd olika färger och mönster fått hänga med i åratal utan att egentligen tillföra någonting alls. Total stillöshet har fått råda. Men nu är det slut med det. Ett av mina projekt (som möjligen kan pågå hur länge som helst, beroende på hur mycket tid och pengar jag kan avvara) är nämligen att inreda min sovalkov i en mer romantisk stil. Eftersom det rör sig om en så pass liten yta - den enda möbel som ryms där är sängen - krävs det tydliga begränsningar vad gäller färg för att undvika plottrighet. Därför tänker jag hålla mig till rosa, vitt och grönt, samt fokusera på mönster som är prickiga och blommiga. Här är två av de kuddar som jag hittills gjort:


Respektive kuddöverdrag är 37x37 cm stort vilket blir perfekt till en kudde på 40x40 cm.


/Hanna (den obotliga romantikern)

3 kommentarer:

  1. Åh de blev så fina! Älskar "vingen" på det blommiga fodralet.

    /Maria

    SvaraRadera
  2. Mycket tjusiga, helt klart romantiska!

    SvaraRadera
  3. Tack för komplimangerna! Det var meningen att vingen skulle bli ett par centimeter bredare, men naturligtvis lyckades jag räkna fel så det blev så här istället. Fast det gör ingenting, jag är nöjd ändå.

    /Hanna

    SvaraRadera