söndag 7 februari 2010

Personal shopper

Hanna jag hittade ett kök åt dig på IKEA igår! Lantligt romantiskt blev det. Till vänster om bilden fortsätter skåpar och köksbänkar i vinkel neråt (det ramar in ena halvan av köket kan man säga).















Men om vi då vänder oss mer till höger finner vi en vit matgrupp (syns även i högra hörnet på bilden ovan) som inbjuder till kakorgier.
Och den här skänken är ju bara för snygg! Du skulle kunna börja samla på katt-tallrikar som den rosa obehagliga kärringen i Harry Potter gör.
Ett tips är att ha vaniljvita tapeter med rosa pioner för lite varmare stämning. Köksbordet ska naturligtvis prydas av dina egenbroderade dukar och en rosa pelargon.















Bakom (det fula) draperiet finns ett stort skafferi där du kan förvara dina inläggningar och syltburkar. Jag föreslår ett pepitarutigt ljusturkost draperi istället för "tyllidyllen" på bilden.




















Vad sägs?

/M
PS. Ursäkta kassa mobilbilder. De är dessutom redigerade, haha.

3 kommentarer:

  1. Åh, så bra att du har fixat ett kök till mig! Det ser fint och mysigt ut på det stora hela, fast jag hade nog valt bort en del av överskåpen. Katt-tallrikar i all ära, men man kan också tänka sig att fylla den fina skänken med mängder av äggkoppar. Tänk så stilfullt! (Och ungefär lika meningsfullt som min tidigare samling av tomma tablettaskar.)
    Ett skafferi som man kan gå in i ska jag absolut ha i framtiden. (Läs: när jag är 50+ och har lyckats skaffa mig bättre ekonomiska förutsättningar för att kunna köpa ett hus.)

    /H

    SvaraRadera
  2. Hehe, jag tänkte på de där tablettaskarna för nån dag sen. Kajsa Anka-asken, så fin den var!

    /Maria

    SvaraRadera
  3. Åh, jag vet. Borde ha sparat den!

    /H

    SvaraRadera