torsdag 18 februari 2010

guided tour # 1

Som de flesta vet så har jag flyttat in hos mina päron, men inte visat någon bild på mitt rum. Så här kommer den första delen av en lång, guidad tur. Vi börjar med sovhörnan:






















Vit byrå: Visdalen, IKEA.

Mormorsrutefilt:
Pappas farmor eller mormor har gjort den förr i tiden. Pappa brukade använda den när han var liten, och då låg han och pillade i hålen när han skulle sova. Gulligt! När jag powernapar ligger jag med huvet på mormorsfilten och fötterna på huvudkuddarna. Fråga mig inte varför.

Färgglad kudde bredvid filten: IKEA. Köpte den enbart för att den matchade mormorsfilten så himla bra!
















Lapptäckskuddarna sydde jag egentligen till julmarknaden men ingen ville köpa dem. Då tyckte jag att det var tråkigt men så här i efterhand tycker jag att det var tur för de passar så bra i mitt rum. Jag blir så glad varje gång jag ser dem!

Fotot som skymtar ovanför sängen är en av mina favoritbilder (av dem jag tagit själv). Ska se om jag kan lägga upp den i nästa inlägg, den representerar min flödande kärlek till Umeå...

/Maria

1 kommentar:

  1. Åh, så mysigt du har gjort ditt rum! Och vilka fina färger.

    /Hanna

    SvaraRadera