måndag 1 mars 2010

do the monkey dance

För typ 10 år sen köpte jag en jättefin stuvbit som jag skulle sy en brödkorg av. Eftersom jag inte iddes sicksacka och tvätta tyget (!) sköt jag upp syendet "ett tag". I höstas tog jag mod till mig och sicksackade (jag satt i flera timmar och bara sicksackade tyger som skulle tvättas, jag njöt av varje sekund) och tvättade tyget. Sedan dess har det legat i en plastkasse för att jag inte idats sy brödkorgen.

Men för någon dag sedan började jag ta tag i gamla projekt och då fick brödkorgen äntligen se dagens ljus. En liten scones-handduk fick också komma till världen, så inte bröna fryser...

I höstas kände jag ett behov av ett nyckelband. Det sydde jag för nån dag sen. Punkrutor och tomatröd baksida blev det.

Och nu överväger jag att byta namn till "Företagsamhet". Jag ska bara sy klart några andra gamla projekt först. Det värsta med att inte ha tagit itu med idéerna direkt de kommit är att liknande grejer hunnit dyka upp på sy- och pysselbloggar landet runt, och jag kommer att framstå som en fantasilös härmapa. Apa apa apa. Å andra sidan; vad kom först - hönan eller ägget?

/Maria

1 kommentar:

  1. Finfina! Verkligen gulligt mönster på brödkorgen :)

    SvaraRadera