fredag 26 mars 2010

Ska vi byta grejer me' varann


















Byteshandel är en bortglömd sport. Istället för att köpa varor och tjänster kan man byta med varandra. Ex: Jag rensar Hannas golvbrunn. Hon ger mig en påse bröd.
Applicerbart på allt.

Jag ville att Hanna skulle sy en tygpåse åt mig i det fina tyget med små flickor på, och i utbyte fick hon ett ljusrosa tygstycke med älvor. Som bonus fick jag dessutom en miniliten påse, perfa att lägga piller och annat i. Den stora påsen rymmer en skogaholmslimpa, fast i fortsättningen ska jag lägga kläder i påsen när jag reser.

Börja byta!
/Maria

3 kommentarer:

  1. En limpa? Vadå, använder du den när du handlar mat? :)

    /H

    SvaraRadera
  2. Nej, jag la bara in den där för att det skulle bli bulligt.

    /M

    SvaraRadera
  3. och jag som rensade min golvbrunn själv igår. jag skulle ju ha ringt dig istället och kommit på nått som du ville ha! =) måste komma ihåg det nästa gång! ;)
    Kram E

    SvaraRadera