tisdag 2 mars 2010

Spenderbrallan på

Har fyndat på kupan i veckan. Insåg just att jag skulle få mycket mer för pengarna om jag köpte nya tyger. Hur sjukt är det! Får nog hålla mig till Ohlssons hädanefter, verkar inte bättre... Fast egentligen har jag haft köpstopp på tygfronten ett tag, men varje gång jag hittar nåt fint tänker jag "om inte jag köper det så tar nån annan det!", och det kan jag bara inte leva med.


Några små dukar med fina mönster, en stor solrosduk (en sån som fanns i stugan?), en liten härlig grytlapp, en scarf till håret, ett punkrutigt tyg och en kedja. Ruttyget, grytlappen och kedjan ska vara till ett nypåkommet och hittills hemligt projekt som enligt mina beräkningar kommer vara klart kring midsommar. Jag har ju trots allt fått lite bättre framförhållning.

/Maria

3 kommentarer:

  1. ja, om inte du köper det kanske JAG köper det! hemska tanke! ;)
    nämen jo, det ÄR dyrt å köpa gamla tyger/dukar nu. ibland kan dom va helt slitna oxå och ändå kosta "massor". ibland undrar man ju om seconhandbutikerna vill behålla sakerna själv eller sälja dom...

    SvaraRadera
  2. Hahaha, ja precis, det vore ju hemskt om tygerna hamnade i dina händer!! :D

    Okej att jag ofta klagar på second hand-priserna som ter sig nästan absurda i mina ögon, men en fördel är ju att det går hitta lite tygsnuttar som få eller inga andra har. Och det är ju kul! Hehe, jag har ofta undrat om tanterna som säljer second hand-grejer får en viss procent av det som säljs...en enkel väg till rikedom!

    /Maria

    SvaraRadera
  3. Åh vilka fina! Nu blev jag sjukt sugen på att köpa tyg...

    SvaraRadera