fredag 12 mars 2010

Mot varmare tider

Äntligen har jag lyckats färdigställa halsduken som jag började sticka på någon gång i höstas. Typiskt nog har det blivit varmare ute nu, så jag lär väl kunna använda den i högst en vecka innan det blir för svettigt.

Jag är ganska nöjd med halsduken, den blev väldigt lätt och luftig. Men den är också tämligen ojämn vilket jag främst skyller på det svårstickade garnet som hade en egen vilja och därför betedde sig lite hur som helst - halkade av stickorna mest hela tiden och ställde till med annat otyg.

Nu är jag less på vintergrejer och längtar efter att börja göra sommaraccesoarer, som exempelvis denna blivande väska:


/Hanna

3 kommentarer:

  1. Kommer att bli skitfint med de där hållringarna (haha, vet inte vad det heter!) till blomtyget. Glömde nog svara på messet du skickade, sorry...

    /M

    SvaraRadera
  2. Dessvärre - upptäckte jag igår kväll - har det av någon anledning blivit en spricka rakt igenom det ena handtaget. Glipan är alldeles för smal för att man ska kunna få in lim där, så nu är det bara att köpa nya handtag. Grrr och åter grrr..

    /H

    SvaraRadera
  3. Jag brukar ocksá börja pá halsdukar när det är kallt och sluta när det är varmt. Förra áret gjorde jag en jättefin i ylle grá och rödrandig(stickad), nu gör jag en trekantig sjal (virkad) som blir jättestor.
    men ändá... det blir bra till vintern!

    SvaraRadera