lördag 12 december 2009

Sleepwalker

Det händer mycket i huvudet men inget utanför. Tuschteckningar med idéskisser utspridda lite var stans i lägenheten. För en herrans massa år sen (tio, eller kanske mer?) sydde jag förvaringskorgar och gav bort i julklapp. Hade totalt glömt bort dessa, tills jag såg Gerdas korgar på marknaden. Jag ska återuppta korgskapandet och har hittat några fina stuvbitar som kommer att passa utmärkt. Minns att designern Nina Jobs gjorde jättesnygga tygkorgar, och Pluto Produkter har även de haft fina mindre förvaringskorgar som går hänga upp på väggen. Så inspirationen finns där, det är inte det. Det är den här förbannade tröttheten som kväver mig och gör mig handlingsförlamad varenda vaken sekund, ibland ackompanjerad av kollegan Huvudvärken. Jag längtar så efter att sy, dra fram symaskinen, pressa tygerna, fokusera, producera.

Tills dess leker jag återigen Martha Stewart, kokar knäck och kokar palt, funderar på julklappspapper och ser en fascinerad katt leka med clementinerna i den stora gröna glasskålen. När jag får tag på en bra kamera kommer butiken att uppdateras. Till dess: använd tandtråd. Knäck är förrädiskt.

Vegansk knäck, lika god som den mormor gjorde. Oops, jag hör hur hon roterar i graven...Tack peppen-Maria för receptlänk!

/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar