lördag 5 december 2009

Dag ett på marknaden

Efter dagens marknad är jag så trött att jag tittar i kors. Att vara utomhus så många timmar i sträck känns som mellanstadiets friluftsdagar i skogen, minus barren i stövlarna förstås. Plaskvått har det varit idag. Allt är blött, täcken och väskor hänger på tork i lägenheten och stressar mig med sin brutala oordning. Att vara på marknad två dagar i rad - vilken prestation. Jämförbart med de übervidriga friidrottsdagarna jag alltid var tvungen att vara med på. Intressant att idrott alltid var ett måste, när konst aldrig var det. "Nu ska vi gå på konstutställningar en hel dag! Alla måste vara med." Det skulle aldrig hända. Irrelevant för mig att de värderade idrotten så högt när det var konsten och litteraturen som var mina överlevnadsstrategier. Men vilka ska styra barnen om inte idioter?

Många barn idag, häpet gapande, blickar fastsatta i det som för stunden fascinerade dem, totalt inbäddade i regnskydd som endast gav deras ansikten fritt spelrum. Som små amöbor. Jag tjänade 60 kronor idag. Hur många tusen har jag gått back det senaste halvåret? Ändå är jag nöjd med dagen. Jag måste vara sjuk.

/M

2 kommentarer:

  1. ja vilken dag. jag är helt röd i ansiktet, för mycket frisk luft! ;)
    skönt att du e nöjd med dagen iaf. imorgon e d nya tag som gäller. hoppas vi hinner komma förbi å kolla in ert bord då!

    SvaraRadera
  2. JAG ÄR CERISE I FEJSET!!! :DDDD

    /Maria

    SvaraRadera