söndag 6 december 2009

Marknadsfynd


Det finns en sak jag alltid ser till att få med mig från marknader: Klubbor! Idag blev det en med lakritssmak som jag ska spara till en (annan) regnig dag. Jag köpte också det här fina armbandet (som jag i skrivande stund har på mig) av Kattching. Bilden är som vanligt missvisande men här syns armbandet bättre!

Av Gerda köpte jag en väska som jag blev kär i redan när hon hade med sig den på marknaden på Hamnmagasinet i augusti. Jag var säker på att den var såld för länge sen så det var bara att slå till när jag såg att den hängde och väntade på mig.

Eftersom min mage styr över mig var jag tvungen att köpa både lingonglögg och marmelad. Morotsmarmelad med krusbär och kanel, tänka sig!


"Vad kul det var men vad skönt att det är över!". Lite så känner jag inför julmarknaden just nu. Att Umebor är smått fantastiska överlag var väl ingen nyhet, men ändå är jag förundrad och imponerad över alla som trotsat kisset från ovan och ändå traskat runt på marknaden - med glatt humör dessutom! Tack alla som kom förbi, småpratade, handlade, beundrade och peppade. We love you. Fick en hel del sålt idag (hm, "en hel del" för att vara jag...) så jag är väldigt glad och överraskad eftersom jag inte trodde att någon skulle gilla mina grejer.

Bästa marknadsminne #1:
Den lilla tjejen med rosa jacka som flera gånger stod och fingrade på E:s lila lovikkavantar. Det formligen lyste ur ögonen på henne, det syntes att hon verkligen ville ha vantarna och de matchade hennes jacka helt perfekt.

Bästa marknadsminne #2:
Killen som köpte ett litet lapptäcke och en liten väska. Han tittade på alla lapptäcken och såg genuint intresserad ut, och förklarade för sin kompis att han funderade på att köpa ett "for the baby". Hans egen bebis eller någon annans vet jag inte, men han var jättenöjd och tyckte att täckena var jättefina. Och jag fick träna på att göra mig förstådd på knagglig engelska.

Bonus:
Alla vackra, ståtliga, gulliga, lurviga, tussiga, näpna, söta, charmiga, lustiga hundar som traskade omkring tillsammans med sina mattar och hussar. Eller som blev burna i väskor med huvet utstickande eller värmda innanför jackor på hussarna. Kärlek!

/M
aria - som ska kurera sig med lingonglögg, okänt antal chokladbitar samt en bok som handlar om barnspyor.

4 kommentarer:

  1. Vad kul att du gillar väskan, jag blir så glad - speciellt över att du spanat på den länge =) Hoppas vi ses nästa år och att vi får stå närmare varandra då!

    SvaraRadera
  2. Ja jag är så glad över att den är min nu! Var helt säker på att den var såld för länge sen, det är därför jag inte ens har mailat och frågat om den. Lyckodag! :)

    Yay, klart vi är pepp på nästa julmarknad! Blir nog ännu roligare nu när vi vet hur det funkar...och ja, klart vi ska hamna lite närmre er då! Vi måste ju få tjattra lite.

    /Maria

    SvaraRadera
  3. hoppas armbandet passade bra! :)

    SvaraRadera
  4. Oh ja, är så himla nöjd! Har använt det mycket. :) Tänkte beställa fler av dig sen nån gång. Du har så fina tyger!

    /Maria

    SvaraRadera