tisdag 15 december 2009

DIY: Julstrumpa

De senaste åren har en egenhändigt gjord julstrumpa hängt utanför min dörr. Skitenkel att göra! Man tager en öfverbliven strumpa (gärna en med långt skaft), syr fast ett fint band på den (fungerar som upphängning) och dekorerar med valfria saker (jag valde bjällror men det funkar bra med det mesta, tex paljetter, nitar, brodyr...). Ett bra sätt att ta tillvara sin favoritstrumpa om maken till den gått sönder. Om man har ett gäng små barnstrumpor kan man sätta fast dem på ett band och hänga upp som en girlang framför öppna spisen. Fast, hur många är det som har öppen spis...?
/Maria

4 kommentarer:

  1. Föräldrarna borde satsa på det här, de har ju två öppna spisar (eller tre om man räknar den på vinden) :)

    /Hanna

    SvaraRadera
  2. Hehe, ja där kan det ju funka. Fast jag vet inte om jag skulle sätta julstrumpor på vinden. Vem ska de vara åt? Vampyrerna?

    /M

    SvaraRadera
  3. Hustomten, han skulle nog bli glad.

    /H

    SvaraRadera
  4. Jag tror inte att de har nån hustomte, men en vampyr, jo kanske.

    /M

    SvaraRadera