onsdag 8 september 2010

En liten receptsamling

Igår på jobbet pratade jag och en kollega om bakning. Hon är glutenallergiker och när jag sa att jag sett flera exempel på chokladkakor utan mjöl i mina kok- och bakböcker, blev hon intresserad och ville gärna ha recepten. Väl hemma kom min superengagerade bibliotekariesida och mina fenomenala informationssökningstalanger fram, och jag började raskt bläddra igenom ett antal av mina böcker på jakt efter smarriga glutenfria recept. Utan större ansträngning (det är ju kakor det handlar om!) hittade jag tretton stycken, både med och utan choklad. Men efter att ha kopierat dem tyckte jag att det såg ytterst tråkigt och oinspirerat ut så då bestämde jag mig för att klippa och klistra lite. Alltså, jag kan verkligen inte motstå ett tillfälle att pyssla! Så här blev det:

Jag ska ge henne den lilla receptsamlingen idag och förhoppningsvis blir den uppskattad och använd. Om inte annat lär hon bli överraskad!

/Hanna

3 kommentarer:

  1. Så himla fint! Tror hon kommer att bli jätteglad. Vad duktig du är! :)

    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Tusen tack! Jodå, hon blev både väldigt glad och överraskad, det var väl inte det hon hade väntat sig att få precis. Sånt här är perfekt när man vill ge bort personliga presenter eftersom det är väldigt anpassningsbart: beroende på mottagarens preferenser kan man ha olika teman (som äpplen, julgodis, italiensk mat, soppor osv osv). Möjligheterna är oändliga! :)

    /Hanna

    SvaraRadera