tisdag 8 juni 2010

"One person’s trash is becoming my treasure this year"

Det bästa med min favoritblogg Craftzine är att jag hela tiden snubblar över nya, kreativa och roliga bloggar. Senast ramlade jag in på bloggen New Dress a Day som drivs av Marisa. Hennes koncept går ut på att köpa snorbilliga second hand-kläder, ofta fula som stryk, och sedan sy om dem till skitfräscha sommarkläder. "365 days.365 items of clothing. 365 dollars." Snacka om utmaning! Marisa tar Do Redo-konceptet till en helt ny nivå och får mig att asgarva av skräckblandad förtjusning...

Före (jag vet inte ens vad detta är för plagg!):


Efter:


Ytterligare en käck före-bild:


Och efter - en tubklänning värdig Tru Davies:



Impad av hennes konstverk ska jag också lära mig att tänja på gränserna. För det finns uppenbarligen mycket man kan göra med till synes hopplösa plagg! Do Redo, här kommer jag.
/Maria

1 kommentar: