måndag 28 juni 2010

Förfärligt ful blir fantastisk fager

Jag har länge velat ha en anslagstavla till min syhörna eftersom jag gärna omger mig med fina bilder som inspiration. På en second hand-affär hittade jag en ful anslagstavla som jag slog till på med en gång. Tio spänn kostade den! Men den såg inte så inspirerande ut från början...



...så jag målade ramen med limegrön färg som blivit över sedan tidigare, och limmade fast ett prickigt tyg för att piffa upp den fula väven. En fin färgklick blev det!


I love being surrounded by beautiful and inspiring pictures and when I found this extremely ugly pin board at a thrift store I immidiatley had to buy it.


With some lime green paint leftovers I spiced up the wooden frame and glued a cheery fabric to cover up the oh so ugly board.


I'm so happy with the way it turned out! Took like no time to pimp it, and anyone can do it. Loves that kind of projects.

/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar