lördag 19 juni 2010

Den blomstertid nu kommer

OBS! Hatar du tanter som bara visar bilder på sina barnbarn så ska du inte läsa vidare! Detta inlägg är i samma liga...

Det är så vackert med skolavslutningar. Folk med festkläder och förväntansfulla miner, stolta föräldrar och peppig musik. Igår gick min älskade kusin Sofia ut nian och hon hade klätt sig på franskt tema.



Jag hade gjort en blomma av bubbelplast och tyll till Sofia.


Och förra veckan tog min kusin Emma studenten och var så här sagolikt vacker:


Jag älskar bilden på plakatet. Den togs när Emma var liten och hade fått ett alldeles eget indiantält. Hon var så glad över att ha fått ett eget lektält som hon inte behövde dela med nån! Lagom till middagen drog Emma på sig den här rosa skapelsen:


Nu har jag fått en alldeles lagom dos av skolavslutningar - så där så att jag fortfarande vill ha mer men samtidigt så pass mycket att jag är redo för sommaren.

/Maria

Graduation time is the best time of the year. It beats christmas by far!
Yesterday my dear cousin Sofia graduated from junior high school. She had dressed in a french theme - just look at her cute hat! Last week my cousin Emma graduated from senior high school, and she wore two adorable dresses (the white one for church and the pink one for the dinner afterwards).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar