tisdag 15 juni 2010

Borrelia i knävecket


Den senaste veckan har jag knåpat ihop en omlottkjol eftersom jag lider av total brist på sommarkläder. Jag mailade bilden till lillasyster E och bad om ett utlåtande - hon är trots allt familjens stilexpert och sanningssägare - och idag kom svaret:

"Det ser bra ut från mitt håll, i alla fall. Dock funderar jag över valet av prickar och färgen; den är inte så punkig/rockig, utan mer gulligull, 'jag springer på en våräng och kommer snart att få fästingbett och borelia i knävecket men jag bryr mig inte för jag är på berget och dansar, precis som hon i Sound of Music'."

Ja, vad säger man? The hills are alive...
/Maria

Ps. Jag ser inte så där stiff och präktig ut i verkligheten. Men jag är precis lika utåtfotad.

2 kommentarer:

  1. Haha! :D Kjolen blev jättefin och du ser ut att passa bra i den. Angående bristen på punkig- och rockighet så kan jag väl hålla med, men jag tror samtidigt att det löser sig med rätt sorts accesoarer.

    /H

    SvaraRadera
  2. hej maria!
    som svar på din fråga om wonderland kaninen. den kommer jag nog tyvärr inte att trycka upp, jag ritade den som ett grattiskort till en kompis som gillar alice i underlandet. Men, det kanske kommer liknande teckningar framöver! :)
    /hanna

    SvaraRadera