lördag 29 maj 2010

Skärpning Hanna!

Efter att stackars Maria ensam fått ansvara för bloggen är det nu på tiden att även jag blir mer aktiv. Visserligen har hon skött det alldeles utmärkt men det är ju meningen att även jag ska göra något. Jag har haft en kreativ svacka som förhoppningsvis snart är över så till dess passar jag på att visa upp andras kreationer, som exempelvis min lerfigurs nya outfit med tillhörande meddelande som jag upptäckte en kväll när jag kom hem från jobbet:



/Hanna (som inte alls tycker att det är en aning obehagligt att folk går in i hennes lägenhet när hon inte är där)

3 kommentarer:

  1. Kul att någon ser till att lerfiguren inte fryser. Och bra att ha en syster som kan göra jobbet om man får en svacka i bloggandet.

    SvaraRadera
  2. En av de Två välgörarnda...kanske30 maj 2010 kl. 12:29

    Ja, jag håller med. Jag tror nämligen att Lerkvinnan är fantastiskt nöjd och glad över sin nya outfit, en outfit som är helt a la mode!

    En mantel- tänk kungligt- i egyptisk bomull, och en hatt i turkos ull:sommarens stora modefärg. Tänk vad praktisk, ull fungerar isolerande både mot kyla som mot värme. Toppa sedan med en randig halsduk för att komplettera den randiga manteln och göra de enskilda klädesplaggen till en enad enhet. Lerkvinnan kan inte annat än känna sig läcker och fräsch!

    /kanske en av de två Välgörarna...

    SvaraRadera
  3. Ack så stilfullt! Begrunda lerkvinnans närmast poetiska ansiktsuttryck - kanske har hon tack vare kläderna börjat känna sig attraktiv, och slutat skämmas för sitt tidigare anskrämliga utseende. Vi kan bara hoppas att hon får nya kläder så småningom! Tänk, vad glad hon måste bli om garderoben växer. Det äro en fröjd att veta!


    /Kanske också en av de två välgörarna

    SvaraRadera