torsdag 27 maj 2010

Look what I found!

Gjorde några fina fynd här om dagen!
En bunt fina, roliga vykort och vackra kuvert...


















Min vän dalahästen - kommer nog att få hedersplatsen på en väska, i ett oväntat samband med punkattiraljer.














Fina gula duken, mycket skrikigare härligare färger i verkligheten. Lapptäcksmaterial kanske?













Och så den lilla once-in-a-lifetime-duken:
Tänk den på väggen i ett färgglatt kök, med köksstolar i olika sprudlande färger.














Just ja, en till duk som jag hittat förut men aldrig bloggat om: Funderar på att sy en kudde av den. Perfekt att ha på golvet eller ute på altanen. En sittkudde helt enkelt. Skulle vara fint att sy resten av fodralet av beige linnetyg.
















/Maria
PS: Jag kommer att vara extremt frånvarande den närmsta veckan - ska klämma fram 8 arbetsprover tills på måndag...

2 kommentarer:

  1. Vilka fina fynd, "bärduken" är helt underbar! Då får väl jag börja bli mer närvarande istället, jag känner att min extrema frånvaro börjar bli pinsam. Kan bara skylla på en kreativ svacka.. :)

    /Hanna

    SvaraRadera
  2. ja, visst är den deathly cute! härmed lämnar jag över stafettpinnen (staketpinnen höll jag på att skriva) till dig... Du kan ju alltid scanna in bilder du målat, om du inte vet vad du ska göra. :)

    Kram M

    SvaraRadera