måndag 17 maj 2010

Använd det du har-utmaning: Tandborstfodral


Efter att ha glömt tandborsten hemma när jag skulle bort sist insåg jag vikten av att alltid ha ett tandborstfodral med tandborste redo. Igår tog jag tag i saken och sydde ett tandborstfodral av vaxduksrester. Det blev jättefult! Men jag tyckte att det såg ut som en orm och bestämde mig för att rädda fodralet från sitt fula, fula öde. Två svarta knappar som ögon och en lång röd väsande fastlimmad tunga - och tadaa, Rupert (namngiven efter bibliotekarien/väktaren i Buffy) är född!



/Maria

4 kommentarer:

  1. Åh, vilken fantastisk grej! Tänker alltid på att jag behöver ett tandborstfodral, men det glömmer man ju alltid bra - perfekt idé ju! Söt dessutom!

    SvaraRadera
  2. Åh tack!

    Haha, ja det är en sån där grej man bara kommer på vid vissa tillfällen och sen är det som bortfluget...så det var skönt att ta tag i det! Rekommenderas... ;)

    /Maria

    SvaraRadera
  3. vilken finurlig grej!

    ja visst var den rolig systers tårta! hon hade hittat en video på youtube med några som gjorde en sådan, den är baserad på två runda tårtor som man skär ut sina delar på!

    SvaraRadera
  4. hihi vilken rolig idé!
    det går såklart bra att du lånar den bilden (och länkar) :) väldigt roligt att du gillar min blogg! tack & bock :D

    SvaraRadera