torsdag 28 januari 2010

Fyndiga dagen gav lycka i magen

Idag tog jag och fadern en sväng förbi Myrorna. Han placerade sig i en tillsalusoffa (som för övrigt har tillhört hans päron, världen är liten och märkliga soffor går igen) och blippade på Iphonen medan jag fokuserat letade igenom knapplådan och tygställningarna. Tack vare Iphonens existens behöver jag aldrig stressa numera, det finns alltid nån app som fadern kan fördjupa sig i.

De här fräsiga damerna fick jag för endast fem kronor. Har inte orkat kolla mönstret än så jag vet inte om det är intakt, men det är hur som helst värt det bara för omslagets skull.

Jag fyndade så roliga, fina och billiga knappar att jag blir alldeles glad och pirrig av att tänka på dem (pissig blixtbild dock). Om knappar gingo att injicera vore jag heltidsmissbrukare, ack ljuva tid.

Mitt tredje kap blev det här läckra örngottet för hutlösa tjugo kronor. Borde kosta fem kronor om ni frågar mig. Egentligen bojkottar jag mer eller mindre Myrorna eftersom de blivit så sinnessjukt dyra (kläderna köper man ju i princip till fullpris, och då kan jag inte se nån mening med att handla begagnat) men jag vet att Myrorna i Skellefteå brukar hysa coola örngott och då är det bara att slå till. Jag har redan en plan för örngottet, lev och se.

Vi åkte även förbi en järnhandel där fader hämtade ut helt fel handtag i alldeles för stor pappkartong och där jag plockade på mig massa roliga färgprover. Gratis, fina och användbara till allt tänkbart papperspyssel. (Mitt bästa pysseltips nånsin, jag kan inte förstå att jag släpper ut det gratis så här).

Om jag inte vore kroniskt skittrött skulle jag sy och pyssla en massa och lägga ut här. Jag har idéer för tre livstider, minst. Den som väntar får vänta länge men ej förgäves. Over and out.

/Maria

2 kommentarer:

  1. fina fynd! (åh ja! myrorna är dyyyyra. men ibland kan man göra ett fynd!)

    SvaraRadera
  2. Vilket bra fyndande! Gillar speciellt klädmönstret, jackorna är fina. Men byxorna ser ut att kräva extremt långa ben alternativt platåskor (fast det sistnämnda hör väl till stilen antar jag).

    /Hanna

    SvaraRadera