onsdag 13 januari 2010

Blommor i överflöd

För ett tag sedan skrev Kattching om sin längtan till sommaren och blommor på balkongen. Då jag själv är en hängiven odlare av diverse blommor och grönsaker på balkongnivå, känner jag mycket väl igen mig. Visserligen är det ett bra tag kvar till allt detta blommande, men det hindrar inte att man kan sprida sommarkänslor redan nu, så därför kommer här lite bilder från tidigare somrars odlingar på min balkong.

Luktärter tillhör mina favoritblommor och är ett måste på min balkong. Underbar doft och vackra färger i kombination med det fina, slingrande växtsättet. Ljuva och skira, fast ändå starka och tåliga.


/Hanna (som ska ha en alldeles egen trädgård när hon blir stor)

2 kommentarer:

  1. luktärt kör jag oxå stenhårt på! och bondbönor! åhh, sommar sommar sommar!!

    SvaraRadera
  2. Ååååååååååååååååååh...vår och sommar och blommor på balkongen...så LÅNGT borta!

    SvaraRadera