onsdag 4 augusti 2010

En lapptäcksväska...



... är tanken att detta ska sluta som. Synd bara att jag verkar ha ett av Sveriges sämsta strykjärn i min ägo; det spelar ingen roll vad man gör - med eller utan ånga, hög eller låg temperatur - det blir lika skrynkligt ändå. Jaja, det är väl lika bra att börja använda den (förmodar jag) outnyttjade mangeln i tvättstugan. Bara att införskaffa en stänkflaska och en rejäl korg att lägga allt i. Samt en frivillig person som kan hjälpa till att vika stora dukar och lakan på det där rätta "mangelvikningssättet" som jag har fått lära mig av mina föräldrar mangelentusiasterna.


/Hanna

2 kommentarer:

  1. Jag får det heller aldrig riktigt slätt. Men tyvärr tror jag att det mer handlar om strykaren...

    SvaraRadera
  2. Haha, kanske är det så att det även i mitt fall mer beror på strykaren än på strykjärnet!

    /H

    SvaraRadera