fredag 18 mars 2011

Rutig receptpärm

Jag skriver ofta ner recept från bloggar, till exempel finfina Söta Saker. För att få ordning på recepten samlar jag dem i en fin och trevligt rutig pärm som Maria har gjort av en massa olika sorters papper och kort.

Än så länge har jag kvar en del sidor att fylla, men när pärmen väl är full med smarriga recept kanske jag fortsätter att skriva i den här anteckningsboken istället:

Även den är tillverkad av Maria och har ett omslag som är gjort av en gammal pojkbok. Om det nu är någon som känner sig nyfiken på "Skattsökarna" kan jag meddela att den enligt baksidestexten är "en frisk skildring om tre norska guttars farofyllda seglats".
/Hanna

3 kommentarer:

  1. Det var en fin receptpärm det! Jag har också funderat på att göra en sådan anteckningsbok, har till och med köpt några fina böcker men sen tog det lite stopp hur jag skulle få till det. Vad har Maria gjort hål med?

    SvaraRadera
  2. Jag har använt en sån här håltång: http://www.clasohlson.se/Product/LargeImageViewer.aspx?Path=/Archive/Images/Products/Hi/20-56.jpg

    Funkar till allt!
    /Maria

    SvaraRadera
  3. så himla pyssliga ni är!!
    Det är ju så skoj.
    så roligt att vi hitta eran blogg. den kommer jag följa =)

    kram Johanna o lite från Joel också ;)

    SvaraRadera