fredag 25 februari 2011

Litet lapptäcke

Det här lilla lapptäcket påbörjades för flera månader sedan. Själva lapptäcksdelen syddes färdig då och det enda som återstod var att sy ihop den med bakstycket. Inte så ansträngande kan tyckas, men min vana trogen lyckades jag ändå undvika att slutföra det. Men för någon vecka sedan tog jag äntligen tag i saken och nu är det helt färdigt!

Lapparna kommer dels från nya tyger, dels från återanvända (gardiner, dukar, påslakan och örngott). Det är fodrat med bomullsflanell och har ett rosa tyg som bakstycke.

Jag trodde först att det skulle se rörigt ut med så många olika färger och mönster, men nu tycker jag att det fungerar bra och snarare ger ett glatt och somrigt intryck.

/Hanna

2 kommentarer:

  1. Kikar in för att berätta att jag har en ny "Använd det du har" utmaning som tar sin början i mars. Det skulle vara roligt om du ville vara med igen!

    För min del är det VERKLIGEN på tiden. Jag har samlat på mig så mycket material ju. :-)

    /Bea

    P.S! Nu blev jag också sugen på ett litet lapptäcke.

    SvaraRadera
  2. Det blev jättefint! Jag blir inspirerad!

    SvaraRadera