söndag 20 februari 2011

Sundsvall

För ett antal år sedan bodde jag i Sundsvall. Ibland saknar jag min dåvarande lägenhet, eller snarare utsikten från köksfönstret:

Sjön i närheten var perfekt att promenera runt; jag brukade gå där i stort sett dagligen. Ofta med kameran i högsta hugg:

Min nuvarande lägenhet har fönster mot en parkering och ett soprum, vilket kan vara nog så fascinerande (dock inte på långa vägar lika estetiskt tilltalande). Och Nydalasjön i all ära, men den är dessvärre lite för stor för att jag ska hinna gå runt den varje dag.

/Hanna (som längtar efter en vacker utsikt)

5 kommentarer:

  1. fian bilder! jag längtar för övrigt oxå efter en vacker utsikt från köksfönstret...

    SvaraRadera
  2. oj vilken härlig utsikt du hade!

    SvaraRadera
  3. Jag har också bott i Sundsvall en tid. Vi bodde på andra sidan stan men på helgen brukade vi gå runt den sjön. Ibland åt vi lunch i cafét i växthuset också. Mysigt :)

    SvaraRadera
  4. Oj så vackra foton!

    SvaraRadera
  5. Så kul att hitta dig här i bloggvärlden, Hanna! Vi gick ju på KOMS tillsammans båda åren: skolar du om dig till bibliotekarie nu? Kul! Själv är jag snart gymnasielärare i svenska och historia och bor i Helsingborg numera.

    Jag pysslar också en massa! www.virkalirka.blogspot.com. Bland annat.

    Ha det gott!
    Sara

    SvaraRadera