måndag 17 januari 2011

Pimp my frame: w/fake leaves

Det schyssta trycket från Elise behövde en fräck ram. En grön chunky ram skulle passa men jag ville inte lägga ut massa pengar på en. Hittade denna stilrena ram som lillasyster T rensat ut från sina gömmor. Aha! tänkte jag, dags att premiärköra julklappslimpistolen.


Jag började med att dra loss bladen från en massa tyg- och plastblommor (före detta ljusmanchetter).


Sedan limmade jag fast dem på ramen, huller om buller så de överlappade varandra och täckte silverramen. Jag avslutade med att limma fast de mer spretiga bladen för att få önskad 3D-effekt.

Jag blev skitnöjd med ramen och har fler pimpidéer på gång. Så håll utkik om du vill ha fler tips på hur ramar kan förändras med enkla medel!

An awesome print needs an awesome frame. I grabbed my new glue gun and a bunch of fake leaves (plastic and fabric ones) and transformed this oh so boring frame to a cool green 3D frame. Framalicious!

/Maria

3 kommentarer: