måndag 30 november 2009

Slutlappat...eller?

Det sista täcket drog ut på tiden (eller rättare sagt jag drog ut på tiden eftersom jag var så less på lapptäcken att jag tyckt väldigt väldigt synd om mig själv och därför skjutit upp de sista sömmarna) men nu är det äntligen klart. Blått och grönt, med grön skotskrutig fleece-baksida.












Nu kan jag äntligen göra vad jag vill, och vad får jag då för idé? Jo, att jag ska göra kuddfodral i lappteknik! Jag vet uppenbarligen inte mitt eget bästa. Förutom att lappteknik är urbota tråkigt så blir mina kuddfodral alltid skeva och konstiga. Dumt nog är jag peppad ändå, mest kanske för att jag inte kan leva med ovissheten om hur kuddfodralen skulle ha blivit.

/M - Moron...

2 kommentarer:

  1. lappteknik är ju skitkul!! jag hade oxå tänkt sy täcken till marknaden men nu har ju du gjort d istället så då slipper jag! ;)
    men några kuddfodral kanske jag hinner med. eller så inte. dagarna går alldeles för fort!!

    SvaraRadera
  2. Haha! Då kan vi göra tvärtom nästa gång, att du syr lapptäcken och jag gör nåt annat. Då får du ha kul och jag slipper bli uttråkad! :D Skämt åsido, jag tycker att du ska sy lapptäcken till marknaden om du hinner! Jag tycker inte att det gör nåt om flera tillverkar samma sak - det mesta ser ju olika ut ändå. Hoppas du hinner sy allt du vill sy! Håller med om att dagarna går skitfort, men jag måste säga att jag är jätteimpad över allt du har hunnit sy hittills! Du är en racersömmerska! :)

    /Maria

    SvaraRadera