tisdag 13 oktober 2009

project runway

Ikväll sydde jag den omtalade kulturtantsklänningen av ett lila underlakan. Trots många halvfula sömmar blev slutprodukten helt galen! Jag älskar den! Och, det bidde ingen kulturtantsklänning, det bidde franskt catwalkmode á la 60-tal. Bildbevis kommer när jag får tag på en vettig kamera plus uthållig fotograf (jamen fotoskjut, herregud! Klart jag vill slå på stort).

Kvar på listan är jeansvästen som jag lagt ner säkert 10 timmar på utan att ha sytt en enda söm. Tiden har gått åt till att klippa jeansen i bitar som jag sedan pusslat ihop. Så snart bakstycket är färdigpusslat ska jag börja sy ihop alla delar. Det vill säga, jag ska sy ihop alla miljarders småbitar innan jag kan sy ihop västens olika delar.

Jag peppar mycket för det hemliga "examensarbetet" som innebär att jag måste skärpa mig tusenfalt och sy snyggt. Tenderar att vara slarvig som en tok när jag syr grejer åt mig själv, och det går icket för sig när skapelsen jag ska kreera har fått inspiration av ett plagg från Anna Sui. You need to make it work!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar