söndag 17 oktober 2010

Pågående och framtida projekt

Mitt handarbetande har tyvärr kommit av sig på sistone, främst på grund av att jag har så få lediga kvällar att ägna åt sådana sysslor. Av någon anledning är det framför allt på kvällarna jag får kreativa ryck...

Några saker håller jag dock på med när tillfälle ges. Jag kom på att det var länge sedan jag broderade något så därför har jag påbörjat detta broderi:

Ett stickprojekt är också på gång. Naturligtvis lyckades jag, min vana trogen, att välja ett något kinkigt och aningen svårstickat garn (eller så är det stickaren det beror på...). Fin färg är det dock:

Slutligen har jag ett sömnadsprojekt som jag verkligen borde ta tag i; det kommer varken att vara svårt att sy eller ta särskilt lång tid heller för den delen, så egentligen har jag ingen ursäkt. Jag köpte tyget någon gång i våras och sedan dess har det legat på strykbrädan och stirrat anklagande på mig varenda gång jag gått förbi:

Vad dessa tre projekt ska bli får ni se när jag har lyckats slutföra dem!

/Hanna

3 kommentarer:

  1. Vad spännande! Kul att du tar tag i projekt. Underbart rostyg! Nyfiken på vad det ska bli... Det mittersta projektet hoppas jag är vad jag tror det är... :)

    /Maria

    SvaraRadera
  2. Haha, det är möjligt att det är det du tror att det är... :)

    /H

    SvaraRadera
  3. spännande projekt på gång :)
    stickning blev jag lite sugen på.

    SvaraRadera