lördag 28 maj 2011

Textila projekt

Den här lilla högen med tyger ligger sedan länge på köksbordet, så att jag tvingas se på den varenda gång jag ska äta. Inte för att det på något sätt har bidragit till att snabba på sömnadsprocessen vilket jag hade hoppats. Tanken är i alla fall att det ska bli ett litet lapptäcke, en julig kudde, två tygkassar samt en duk.

Dessutom har jag ytterligare två saker "på gång". Dels en kudde, som dock varken är färdigbroderad eller ihopsydd. Dels något som egentligen skulle bli draperier till min sovalkov, men som nu ska få tjänstgöra som gardiner istället. Jag ska nämligen flytta och den nya lägenheten har ett sovrum så några draperier kommer jag inte att behöva. Men det romantiska temat fortsätter jag med; jag gillar verkligen den rosa-grön-vita-blommiga-prickiga kombinationen. Romantisk och fint utan att bli överdrivet sliskigt.

/Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar